Vyplatí se používat propagační předměty anebo se jedná jen o neužitečné a nikým nevyužité zboží? Odpověď zní jednoznačně: Propagační předměty jsou užitečné. Proč?
Spotřebitelé mají rádi promo předměty
Pro řadu podnikatelů to možná stále bude nečekaným zjištěním, nicméně propagační předměty jsou mezi spotřebiteli oblíbené i v digitální době. Platí totiž, že dostat něco zdarma je pro většinu lidí stále zajímavé.
A mohou to být klidně právě i reklamní předměty. Většina z těch, kteří je obdrží, je má ráda a skutečně je také používá. To potvrdil i průzkum, který si nechala vypracovat americká společnost VistaPrint.
Až 58 % spotřebitelů v něm svou oblibu tohoto segmentu potvrdilo a konkrétně 54 % z nich přiznalo i používání v každodenním životě. Celkem 44 % uvedlo, že preferují tyto dárky od neznámé značky nebo malého podniku. Právě takovéto drobnosti jim totiž pomáhají značku lépe poznat.

Spotřebitelé též kladou důraz na užitečnost reklamních předmětů. Prakticky nic zkazit proto nelze tradičním zbožím, jako je pero, tričko nebo třeba taška. Tento názor konkrétně sdílí 53 % dotazovaných. Nicméně celkem 42 % se nebrání také originálním produktům, jako jsou třeba balzámy na rty.
V propagačních předmětech je klíčová originalita
Ostatně originalita je aspektem, který se obecně cení. Lidem se přirozeně líbí ty značky, které se nebojí odlišovat a vynikají nad konkurencí. Podstatná část dotazovaných tak dává přednost propagačním produktům s poutavým designem (49 %), následovaným jedinečným či určitým způsobem neobvyklým designem, například ilustrací nebo grafikou (47 %).
Vždy však samozřejmě je nutné ladit vyznění této formy marketingu s firemní identitou jako takovou a zajistit, aby sdělení odpovídalo celkovému poselství, které nese vaše firma a její činnost. Tedy pakliže značka například klade důraz na udržitelnost, zřejmě se nebude chtít prezentovat například skrze plastové propisovací tužky.
Stále si nejste jisti, jak se v této oblasti propagace rozhodnout? S UniMark si zaručeně vyberete nejlepší promo předměty.