Získali jste nové pracovní místo, o které jste velmi stáli a otevírá se před vámi úplně nová kapitola vašeho života. Jste nadšení a vyděšení zároveň, protože se chcete posunout, ale ve stávající práci jste si přece tak zvykli. Takovéto životní změny jsou plné smíšených pocitů a je to zcela normální. Vaším dalším krokem však bude vyrovnat se s odchodem a informovat o tom i vašeho šéfa a spolupracovníky.
Oznámení změny nadřízenému
Náročnost tohoto sdělení se do velké míry odvíjí od toho, jaký máte se svým šéfem vztah. Pokud jste prakticky kamarádi, možná bude trochu zklamaný, ale bude se chovat přátelsky a civilně. Pokud však vztahy skřípou, oprávněně z tohoto rozhovoru můžete být nervózní. Nejlepší je věc podat rychle a zdvořile a nebrat si případné otrávené obličeje či poznámky osobně. A kdoví, třeba to proběhne zcela hladce anebo alespoň neutrálně.
Doba před odchodem
Přirozenou tendencí člověka by bylo se již ve „staré“ práci příliš nepřetěžovat. Projevy loajality jsou ale obdivuhodné právě ve chvíli, kdy vám již o nic nejde. Abyste tedy mohli odejít s čistým svědomím, pracujte stále stejně usilovně a v okamžiku odchodu předávejte své záležitosti co nejvíce dotažené. Pokuste se co nejméně snít o své zářné budoucnosti a zapomínat na přítomné povinnosti. A bonusové body pro ty, kdo ještě pomohou zaučit svou náhradu.
Důstojné rozloučení
Tento bod opět záleží na náladě na pracovišti. Pokud jste v partě přátel, měli byste jistě vynaložit nějaké úsilí, aby se společně posedělo a rozloučili jste se srdečně. Jsou-li ale kolegové opravdu pouze kolegy, pak to nepřehánějte. Můžete donést něco dobrého, všem nabídnout a po skončení posledního dne popřát hodně štěstí. Nic nezkazíte a nenastane trapná situace, kdy ostatní budete nutit do většího prožívání vašeho odchodu z práce.