Pokud jste měli krátce po revolučním roce 1989 správné obchodní myšlení a alespoň trochu štěstí, mohli jste relativně jednoduše rozjet prosperující společnost generující nemalé zisky. Trh České republiky se totiž po více než 40 letech otevřel světu, tudíž zde mnozí podnikatelé viděli nemalé příležitosti ke zbohatnutí. Nicméně situace v podnikatelském sektoru byla v 90. letech poměrně divoká, a proto vás nyní může zaujmout prodej firem.
Proč firmu prodat?
Prodej firem, které mají za sebou velmi úspěšnou minulost, je na západních trzích častý a celkem běžný. Úspěšní podnikatelé se zkrátka po mnoha letech tvrdé dřiny a nedostatku spánku rozhodnou, že si nyní chtějí své vydělané prostředky užít. Tato myšlenka však v posledních několika letech začíná ožívat i v podmínkách České republiky. Patříte-li mezi úspěšné podnikatele a nebaví-li vás operativní řízení vaší firmy, není nic jednoduššího než váš podnik prodat.
Pravý okamžik na prodej?
Jako člověk s obchodním myšlením pochopitelně chcete z prodeje své firmy vytěžit maximální množství užitku. Tím je v tomto případě nejenom ušetřený čas, ale také nemalé množství peněz, které za prodanou společnost inkasujete. Na druhou stranu je prodej fungující firmy tak specifický, že neexistuje metoda na stanovení správného prodeje. Nejjednodušší je se obrátit na renomované prodejce, kteří prodej firem zprostředkovávají již několik let.
Jaké jsou priority prodeje?
Motivů k prodeji firem může být pochopitelně víc. Prodej aktivních firem může zapříčinit nejenom touha po větším množství volného času, ale také nový podnikatelský záměr, na který potřebujete finance právě z firmy na prodej. Velkou výhodou prodeje přes zprostředkovatele je dodržení veškerých priorit a pohodlnost celého prodeje. Zástupcům specializované společnosti sdělíte, zda je pro vás během prodeje nejdůležitější zisk nebo zachování nastavených firemních hodnot a oni se již o vše postarají.
Firma na prodej potenciálně znamená velký přísun peněz na váš bankovní účet. Aktivní firmy na prodej spravuje specializovaná společnost, na kterou byste se měli také obrátit.